torsdag 5 februari 2009

Dessa gnagare
Känner mig aningen skräckslagen när jag ser detta monster till kanin. En belgium blue kanin? Eller har folhälsosjukdomen fetma slagit till även bland kaniner? Kaniner är definitivt inte mitt favoritdjur, liksom gnagardjur i största allmänhet. De är så obehagligt nevrotiska och spattiga. Men värst bland alla gnagardjur är dock det som du ser nedan.

"Huvvaligen". Blotta tanken på att se ett sånt där nevrotiskt djur tassa runt i närheten av mig får det att krypa i kroppen. En sådan där hemsk tanke jag har är att vakna av att just ett sådant nevrotiskt djur nosar mig i ansiktet för att sedan slinka in under täcket och spatta runt. Gaaaaa!!!


"Men råttor som är så söta" kanske någon tänker. Vad tycks i så fall om denna? Perfekt för den pälsallergiske råttvännen.


Nä, hellre har jag fem ormar slingrande längs kroppen (ja, förutom giftormar då), än en råtta inlåst i en bur i lägenheten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar